tisdag 7 april 2009

Ronnies måndagskrönika, fast på en tisdag.

Det är nästintill försommarvärme, jag har klippt mig och jag tänker på glass i tid och otid. Allsvenskan har startat. Och påskveckan är här.
Och Aftonbladets Ronnie Sandahl har blivit en kär måndagsvän (ja, jag vet att det är tisdag idag, men han skriver krönikor på måndagar och ibland så läser jag krönikorna dagen efter, eller kanske dagen efter det). I går skrev han om Aftonbladets kulturredaktör Anders Paulrud som dog för drygt ett år sedan. Ronnie Sandahl beskriver hur han och Paulrud fann varandra i rökrummet på sjätte våningen i Aftonbladet-huset. Sedan berättar han om deras resa till Paris. Den unge och den gamle. Början och avslut. Välkommen och farväl. Det är alltid i brytningspunkterna som livet blir allra mest intressant.
Det kanske inte är en himlastormande, uppseendeväckande, sensationslysten krönika. Men det är något i tonen. Som faller i behaglig träda i själen. Tack för det!
Läs Ronnie här!

Inga kommentarer: