fredag 17 april 2009

Kings of Leon!

Jag har liksom alltid tyckt att de sett skitsnygga ut. Men aldrig riktigt fattat grejen med musiken.
Tills nu. Det är så man skäms litegrann.
Det är fredag och Kings of Leon känns klockrena. Sådär lagom avvägd rock 'n' roll med både melodier och sälta. Och lite folkrock. Och lite shoegaze.

De tre bröderna Followill är födda i Tennessee, söner till en kringresande väckelsepredikant. Men som enligt Wikipedia spelade Rolling Stones, Neil Young och Bad Company i bilen för grabbarna när mamma Followill inte var med.
Amerikanska södern igen.
Och så flanellskjortorna, jeansen och dammet i skäggen.
Ja. Jag skäms. Jag borde förstått mkt tidigare.

Kings of Leon - Notion

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu förstår jag. Wille, du är en guru. För övrigt har jag bloggat om dig i dag.
/Anders G