torsdag 11 december 2008

December music.

Sådärja. Chris Martin, now I'm yours. Stadion 22 augusti. Världens mest klädsamma rockstjärna. Härligt!

Och övrigt:
Ryan Adams har faktiskt släppt en helt ok platta. Igen. En uppåtgående trend månne?
Jag har upptäckt Bob Dylan för femtioelfte gången. Bootleg series. Seven Curses och Every Grain of Sand. Har också fått äran att sjunga just Seven Curses + en till på ett skivprojekt av Michael Lilja, som sätter svensk text till Dylans musik. Han är för övrigt grym konstnär också. Lilja, alltså.
Gustaf Spetz, den gamle Eskju Divinestjärnan, släpper soloplatta.
Och till sist. Sufjan Stevens julbox. Mitt julsoundtrack.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Detsamma! Hur va det, är du utbildad journalist? Trevlig blogg hur som helst.

Är ju lite wannabee sådär, i skrivsammanhang. Fuskar med lite reportage också. Svårt med tiden dock.

Trevlig helg.. (i em blir det jazz..)

Anonym sa...

jag vill ligga med sufjan stevens! och det bara för att hans julbox får mig så exalterad så jag inte kan prata om det i normal samtalston. detta är 3e december i år jag fascineras över vilket geni han är. julskivorna får det att pirra i kroppen. han skulle få mig så lätt! -j

Anonym sa...

3e december i rad*