lördag 13 december 2008

Avspark.

Nu är det riktigt illa. Det mörknar vid tretiden, allt levande packar ihop innan dagen knappt hinner börja. Det finns dock en charm i smålandshusen inbjudande kök. Det lyser alltid så fint inifrån köken. Pyntat, tjockröda gardiner, advenststjärnor och förmodad julhysteri innanför väggarna. Där, i alla hems hjärta, trycks mörkret bort. Jag drömmer om fler kök i världen. Att få sitta ner och samtala, samtidigt som man delar en måltid. Det finns en urstark kraft i det, starkare än alla dipomater och medlare tillsammans. Mat, och dess gemenskap, förenar både presidenter och gatubarn. Jag antar att det är för det där grundläggande behovet, det som skär genom alla skikt.
Och givetvis så har Kvarnemåla snö, inte Kalmar. Där finns ingen vinter, bara lång, odräglig slaskhöst.

Idag har jag gjort ett galet fynd. PowerBook G4 + en färglaserskrivare och en router. Summa drygt 2 000 kronor. Nästan för bra för att vara sant.

Jag som trodde jag skulle missa Premier League i helgen. Till min stora lycka har La Familia fått nytt kort och därmed ingår alla Canal+kanaler i 18 dagar. Prego!
Så nu: Middlesborough - Arsenal.

Inga kommentarer: