torsdag 18 september 2008

Kallspel.

Strax innan klockan 21 igår kväll ringer gode Anders G från konserten med Coldplay.
Jag som hade förträngt, jobbat bort känslan av att inte vara på plats.
Och nu läser jag i tidningarna om deras storhet.
Jag hoppas verkligen att jag kommer få se Coldplay. Någon gång.
I dag var jag därför tvungen att få en lägesrapport från Anders.
"Martins röst är som Federers forehand eller Rafa Benitez hjärna. Du hade älskat konserten."
Klart jag hade älskat den!
Och i det responderande mailet fick även jag med eufori i fingerspetsarna uttrycka min största respekt för Chris Martin:
"Jag tycker Chris Martin är en av världens mest intressanta artister. Han har integritet, men inte på ett överdrivet sätt som gör att han skärmar av sig. Han bara fokuserar på det som är relevant och han har fattat grejen att han bara är människa. Artister med det där lilla mindervärdeskomplexet gör alltid bäst ifrån sig!"

Och idag avslöjades det där som alla vetat om:
GAIS matchtröjor kan ge "fosterskador och cancer".
Samtidigt som The Swedish Reds go marching in to Europe ikväll...

Rödhökarna - Ik Pucken 8-0. Ridå.

Nu: Lunch!

1 kommentar:

Anonym sa...

Chris Martin har, tillsammans med en dubiös skådis, ett barn som heter Apple.
Det är engelska och betyder äpple. Ergo: Ungen heter som en frukt. EN FRUKT!?
Nå. På lördag åker IK Pucken på tvåsiffrigt i röven. Vi brukar göra så med lag från Little land.