söndag 28 september 2008

Det finns lite att orda om.

Skuggsida i blixt&dunder-bloggosfären senaste veckan.
Men. Jag får skylla på utbildning och bröllop (ja, inte mitt eget såklart!).

För det första: Utbildningen med mitt nya jobb.
Det var inte alls hemskt. Tvärtom. Det var oerhört givande och positivt och framför allt skitkul att träffa riktiga goa människor. Men innan drogs jag med en oro att det hela skulle bli ett slags charter-beteendet, eller kalla det boskapskörsel om du vill, där alla i gruppen ska hålla ihop och göra samma saker. Och kanske lära sig något om balans i livet. Men så var det alltså inte alls.
Intressanta samtal om allt från livsåskådning till GAIS. Det är sånt som är så fint. Högt & lågt.
Det hela kryddades med Wallmans.
Och det andra: Bröllop!
Egentligen blir det bara fel när man börjar förklara.
De var så vackra.



Fina M och jag försökte hålla ihop trådarna så gott vi kunde. Jag tror vi lyckades.
Och som vanligt väcks den där enorma längtan efter familjefarlivet med grillkvällar på sommaren och budgetsemster med husvagn i grannstaden och tusen små barn springades runt benen. Suck. Någon gång så...


För det tredje:
Nu blir det guld.
Rydström får en gata i Kalmar. Möjligtvis en staty med polerad skalle. Och Leif Johanssons pokal byter namn till Lasse Johanssons pokal och bröderna Elm får ett köpcentra uppkallat efter sig.



3 kommentarer:

Whenua Pamamao Creative sa...

Så fint med livstecken lite då och då, det hjälper här nere ska du veta!

PS. Skriv en kortfilm till mig! behöver lite hjärta .DS

Anonym sa...

Åååh lillewille familjefar. Du kommer bli en skitgo farsa.

J sa...

Härligt att höra en man uttala sig om sin längtan till familjelivet i denna ack så macho värld