tisdag 19 februari 2013

SXSW 2013 & Logh



Det börjar verkligen närma sig, SXSW 2013. 10 mars åker vi iväg.

Tredje året i rad. I Austin, Texas. På ett av världens mest inflytelserika musikeven/festival/musikbranschmötesplats. 2 300 officiella showcasegig med band från hela världen. Minst lika många inofficiella. Austin impregneras av musik en vecka i mars varje år. Mer än vanligt, då staden är musiktokig året om. På musikklubbar, barer, restauranger, hissar, hustak, lobbys, hotellrum och mitt på den myllrande och febriga sjätte gatan - 6th Street.

Jag har börjat knåpa ihop ett litet schema.
Några av godbitarna är:
Nick Cave & The Bad Seeds
Steve Earle
Buddy Miller
Jake Bugg
Emmylou Harris
Michael Kiwanuka
Lissie
Rodney Crowell
Ash
Cold War Kids
Shout Out Louds
Icona Pop
Local Natives
Brendan Benson
Devendra Banhart
Vampire Weekend
Ryan Bingham
Frightened Rabbit
John Hiatt
Pertti Kurikan Nimipäivät
The Deer Tracks
Ron Sexsmith
Och så givetvis våra Bildaband:
Immanu El
The Majority Says

Lägg till brandtal med Dave Grohl. Andra seminarier, demopaneler, fest & umgänge med musikälskare från hela världen.

Jag börjar få resfeber.

Läs min intervju med Claes Strängberg i Immanu El på Bildamusik.nu här:
Immanu El tar med sig storslagen postrock till staterna

Samme man gjorde mig varse om att Logh ska släppa en ny skiva.
Och innan dess ska Mattias Friberg släppa en skiva under namnet Shadow Shadow.



Kamrater, det ljusnar!

Inga kommentarer: