fredag 23 januari 2009

Skit också.

Jag har alltid velat ha ett band med "Russia" eller "Moscow" i titeln.
Jag blev lite kallsvettig när I'm from Barcelona dök upp. Men efter lite övervägande och tidens gång tänkte jag att folk inte skulle se mig som en härmapa om jag nu skulle komma med ett land eller en stad i namnet.
Och så. Så dyker det upp. Från tips av Wärle. New Moscow.
Men eftersom det var så himla bra är det förlåtet. Lyssna!

Men nu är frågan vad mitt band ska heta.
Hjälp mig!
Jag gillar ordet "woods".
Wilhelm & The Woods.
Men kom att tänka på att Firewood är snyggt.
Wilhelm & The Firewoods.

Skulle på konkursutförsäljning idag. Eller ja, jag var där. Skivlagret. Kalmars sista riktiga skivbutik. Ytterligare en skivbutik som bommar igen alltså. Och köerna ringlade sig långa. Jag gick in och ut med en gång. Så många människor som säkert inte köpt en skiva där på 10 år, tänkte jag cyniskt.

Gick sedan till jobbet. Åt lunch. Fick reda på att vi hade varit duktiga, min kollega annonserade tårta och jag i min "like a fat kid love cakes"-glädje sträckte armarna i luften och slog ner klockan i kontorshotellets gemensamma kök. Glasklockan rakt i huvudet. Kollegan skrattade, jag ville svära och såg stjärnor.

Snart åker jag till Öland. Ska träffa två band. Fina tider i mitt jobb.
Ikväll spelar Jonathan Johansson i Kalmar. Nä, jag ljuger inte. Det är helt sant.

Det ska bli en bra helg det här. Jag känner det i kroppen.

Inga kommentarer: