torsdag 7 oktober 2010

Jesus, Walk With Me

"Fool me into believing
I don’t care if your deceiving me
I wouldn’t want it any other way
Cause then I’d only stay the same"
Club 8 - Jesus, Walk With Me

Höstblues, sa Malin.
Jag förstod precis vad hon menade och virade min halsduk ett varv till.
Och jag kan inte sluta att förundras av denna årstid. Det är som livet lägger sig i träda; för vila, återhämtning och kraftsamling.
Det är en slumrande, introvert, kreativitet som ingen annan årstid kan uppbringa.
Och det vemod som ligger latent i mig, hittar liksom hem i den här trädan som ett slags lyckad förening som gör att inspirationen och livskraften sjuder.
En gång sa min gymnasielärare att om jag var en färg så skulle jag vara brun.
Brun. Känns ändå ganska hemtamt.
Behöver dock en ljusblå tjej.

Och. Fool me into believing. Lura mig tillbaka, Jesus.

Inga kommentarer: