måndag 25 maj 2009

40 mil i soltung bil.

Och så några mil till genom Småland.
Vaknade i pojkrummet med långa solskensränder på frukostbordet, fortsatte till kontoret i Jönköping för en snabb visit och sköna tjena hejsan på trevliga kollegor, vidare till min kusins familj fast den enda som inte var hemma var min kusin, sedan en fantastisk intervju i Målilla (som jag ska återkomma till) och sedan landade jag med Melleruds finest på Högalidsfestival i Smedby. 40 mil. En dag, fast det kändes som flera.

Det mesta var bra idag.
Men mötet med Jan Höjding i Målilla tog ändå priset.
Civilingenjör med utländstjänst i flera världsdelar, semi-professionell trollkarl och, håll i er, fd fotbollsspelare med matcher i Allsvenskan med Degerfors. Och. (ett ännu större "och"!). En höstsäsong med West Bromwich.
Jag har alltsåå intervjuat en fd Premier League-spelare. I Målilla!
Jo jag tackar ja!

1 kommentar:

Anonym sa...

Förvisso en gammal artikel jag ramlade över. Hade du varit lite påläst och ifrågasättande inom fotbollshistoriken hade du direkt förstått att de allsvenska meriterna och likaså de engelska fotbollssmeriterna är en myt.