måndag 25 augusti 2008

Magstarka investeringar och idrott.

I dag har jag köpt en tv, en så kallad platt-tv. Det känns som ett slöseri och ett slags rastlös längtan att köpa bort ensamhet (och som att en sketen tv skulle hjälpa?!). Ett pinsamt välfärdsproblem. Det är inte utan en viss ambivalens man köper en ny tv. Men gjort är gjort. Kanske kan jag kompensera med något gott, något mer konstruktivt, någon annan dag?

Snart blir det korpfotboll med Pressuppbådet. Sedan innebandy med samma gäng.
Hurtigt värre.
Imorgon: Göteborg.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har precis kastat ut min tv, det du! Är lite märkligt till en början, men jag läser böcker och lyssnar på radio istället - faktiskt mkt mer värt enligt mig. Men hey, lite plåster på såren kan du ju få köpa dig helt-ensam-i-kalmar. =)

Emanuel Karlsten sa...

Detta är vansinnigt roligt! Jag minns när vi gick på sveavägen, förbi HIFI-affären och du skakade på huvudet. "Jag ska bara ha någon gammal skit-tv"
Men nåt ska man väl lägga pengarna på?, sa jag.
"Inte på sånt" sa Wilhelm med eftertryck.

Så det kan gå ;)