torsdag 26 februari 2009

Tack Olle!

Jag visste det!
Det finns de som har rynkat på pannan, högljutt uttryckt sin avsky och de som bara sett ut som frågetecken när ämnet Olle Ljungström dykt upp vid diverse middags-, fika och krogbord.
Men ända sedan jag likt ett bokstavsbarn sprang runt i pojkrummet och sjöng med i "Dom finns överaaaaaaaaallt" har jag gillat den där snubben.

Och idag kom beviset på att han faktiskt verkar reko.

Olle Ljungström i en intervju i Aftonbladet:
Barn är det bästa som kan hända en människa. Att behöva ta hand om någon, tjäna pengar så de kan köpa sina hip hop-skivor eller vad det är. Men jag har inga barn, och det gör att allt fokus är på mig själv hela tiden. Det är värdelöst, totalt värdelöst. Det är perfekt om man ska göra en konstvandring, men du blir inte lycklig av det. Alla människor bör ta hand om andra människor.

(Läs hela intervjun här. Finns en hel del minst sagt intressanta händelser i Ljungströms liv. Många mindre trevliga. Men leder det till insikter som ovan, vetetusan om det inte är bättre att vara lite lätt psykotisk med alkoholbesvär än tjänstemän på någon myndighet med en villa lagom nära stan men ändå inte "mitt i smeten" och två barn som får kläder från JC och sen är det bra, kanske lite chips efter tacon på fredagsmyset... )

2 kommentarer:

Anonym sa...

vad tråkig du är som aldrig skriver

Anonym sa...

Hallå, W. Nu tycker jag att perioden av torka snart borde nått sitt slut. Jag vill ju veta vad du har för dig!